piątek, 26 stycznia 2018

„DWANAŚCIE PRAC HERKULESA” – AGATHA CHRISTIE 

„Plotka to rzeczywiście hydra lernejska o dziewięciu głowach. Nie sposób jej zniszczyć, bo na miejscu jednej odciętej głowy wyrastają dwie nowe.”


Była to już czwarta książka Agathy Christie, po którą sięgnęłam. Tak jak wszystkie poprzednie opowiadała o genialnym detektywie Herkulesie Poirot. Niestety, okazała się najsłabsza z wszystkich czterech.
            Była to kolejna lektura na konkurs, po którą sięgnęłam. Byłam pozytywnie nastawiona ze względu na to, że poprzednie powieści tej autorki bardzo mi się podobały. Ta jednak trochę mnie zawiodła. Książka jest zbiorem 12 opowiadań, w których Poirot rozwiązuje różne zagadki inspirowane 12 pracami jego antycznego imiennika Herkulesa.

„- Wyobraziłem sobie następującą sytuację: twoja matka siedzi sobie z nieboszczką panią Holmes, szyją śpioszki lub stukają drutami i recytują - "Achilles, Herkules, Sherlock, Mycroft...”


            Pomysł ogólnie wydał mi się ciekawy, jednak opowiadania nie wciągnęły mnie za bardzo. Było kilka, które mi się podobały, ale były też takie, w których sama domyśliłam się, kto jest sprawcą przestępstwa. Z uwagi na to, że opowiadania były bardzo krótkie, nie mogłam się „wciągnąć” w historię, ani utożsamić z bohaterami. Za plus mogę uznać to, że wieczorami, nie mając za dużo czasu, jedno opowiadanie było idealne do przeczytania.

„Ma pan wyjątkowo męczącą cechę, że zwykle ma pan rację.”

            Podsumowując, miło było znowu poczytać o zmaganiach Poirota, jednak ogólnie książka była bardzo zwyczajna. Jeżeli macie ochotę na coś lekkiego, to możecie spokojnie sięgnąć po ten zbiór opowiadań, ale nie nastawiajcie się zbytnio na coś fantastycznego.

            Czytaliście już tę lub inną książkę Agathy Chriestie? Podzielcie się wrażeniami w komentarzu!

5 komentarzy:

  1. Jeszcze nie czytałam jej twórczości, jednak mam zamiar niedługo się za nie zabrać. :)

    Piesnapunkcieksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto sięgnąć po Agathę Christie, naprawdę. :) Ze wszystkich powieści, które do tej pory czytałam, najbardziej podobało mi się "Morderstwo w Orient Expresie.

      Usuń
  2. Zauroczyłam się twórczością Christie po "Morderstwie w Orient Expressie" i przez to sięgnęłam właśnie po "12 prac Herkulesa". I to był błąd... Książki nie skończyłam - zwyczajnie mnie znudziła - i przez to potem nie sięgnęłam już nic od autorki. Chcę do niej powrócić, ale nie wiem, po co warto sięgnąć. Polecasz coś?

    Pozdrawiam serdecznie,
    Królowa Książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz "Morderstwa w Orient Expresie" czytałam także "Morderstwo w Mezopotamii" i "Zerwane zaręczyny". Po te powieści sięgnęłam już dosyć dawno temu, jednak pamiętam, że obie mi się podobały i są godne polecenia, jednak mimo wszystko nie urzekły mnie aż tak, jak "Morderstwo w Orient Expresie".

      Usuń
  3. 54 years old Web Designer III Leland Hurn, hailing from Swan Lake enjoys watching movies like "World of Apu, The (Apur Sansar)" and Table tennis. Took a trip to Timbuktu and drives a Ferrari 275 GTB Long ose Alloy. dlaczego nie sprobowac tutaj

    OdpowiedzUsuń